sobota, 7 października 2017

DOMOWA PASTA WARZYWNA AJVAR


Po przetestowaniu past warzywnych Podravka postanowiłam sama przygotować ten pyszny dodatek do dań. Przepisów na ajvar jest mnóstwo - z bakłażanem, cukinią, z grillowaną lub pieczoną papryką. Ja, wśród tych wszystkich przepisów znalazłam idealny dla siebie. Przyrządza się go błyskawicznie, a przy małych dzieciach to bardzo istotny element. Wystarczy zmiksować surową paprykę z chilli i przyprawami, a następnie powstałą pastę zagotować i przelać do słoiczków. W zależności od upodobań możemy dodać więcej papryczek chili niż jest podane w przepisie. 

SKŁADNIKI:
  • 1 kg czerwonej papryki, bez gniazd nasiennych
  • 3-4 papryczki chilli, bez nasion
  • 150 g cukinii, wydrążonej, bez skórki
  • 3 ząbki czosnku
  • 180 g cukru
  • 180 g oleju 
  • 80 g octu
  • 3 liście laurowe
  • około 120 g koncentratu pomidorowego

Paprykę, chilli i cukinię pokroić na mniejsze kawałki. Wszystkie składniki zmiksować. Ja użyłam do tego thermomix - 20s/obr.10. Następnie gotujemy 30min/Varoma/obr.2. Po tym czasie jeszcze raz zmiksować 30s/obr.10. Gorącą pastę przełożyć do słoików, zakręcić i obrócić do góry dnem. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz